לא כל “חיטוי” הוא הדברה

לא כל “חיטוי” הוא הדברה, ממש לא. נמלים, ג’וקים או יתושים, כל אלה יכולים להימצא בסביבתנו הקרובה. בבית או במקום העבודה שלנו שבו אנו נוהגים לשהות לא מעט שעות במהלך היום. הדברה הכרחית במקרים אלה על מנת למנוע את הנזקים השונים. קלים וגם חמורים, להם גורמים אותם מזיקים לא רצויים. 

נזקים שפעמים רבות יכולים להשפיע לא מעט על בריאתנו ולא רק על נראות הסביבה. כאשר מתעניינים בהזמנת שירותי הדברה נתקלים לרוב גם במונח “חיטוי”. האם חיטוי הוא הדברה? ואם לא, מהם ההבדלים בין השניים.

על ההבדל בין חיטוי להדברה

לא כל בעוד שחיטוי הוא חיסולם של אותם מיקרואורגניזמים הגורמים למחלות שונות. הדברה יכולה להיות מקיפה הרבה יותר ולעזור הן בהרחקת המזיק והן בהריגתו. הדברה יכולה להיות רלוונטית במקרים בהם יש צורך בהרחקה של עופות, יונקים וכמובן גם חרקים. זו גם הסיבה מדוע משתמשים בה כאשר נתקלים באותם מזיקים לא רצויים.

חברות הדברה מציעות כיום פתרונות הדברה מסוגים שונים. השיטה הנפוצה כיום היא שימוש בפתרונות ידידותיים לסביבה. הפתרונות מתבססים על חומרים טבעיים ואמצעים אחרים. שאינם כימיקלים חזקים מאד, המסייעים בהרחקת המזיקים השונים. ישנה חשיבות רבה מאד לבחירתם של אמצעי ההדברה השונים. פתרונות ההדברה הירוקים המקובלים כיום נועדו לספק מענה מתאים במצבים כאלה. והם נחשבים לעמידים ואיכותיים מאד. יחד עם זאת הם עוזרים לפגוע נקודתית באותו מטרד ולמנוע את חזרתו למשך תקופה ארוכה.

הצורך באישורים מיוחדים

חברות הדברה מחויבות על פי החוק להחזיק בכל האישורים לשימוש בחומרי הדברה. לכן, כשפונים לחברות שכאלו כדי להיעזר בשירותיהן חשוב לבדוק מולן אם ברשותם כל האישורים.

לסיכום

לפני שיוצאים לדרך ומתחילים בהדברה. חשוב להרחיק ילדים קטנים ובעלי חיים מאותו מקום למשך מספר שעות. יש לדאוג לאוורר את הבית, במידה והדברה נעשית בתוכו ולנקות אותו רק לאחר כמה שעות. התנהלות נכונה וחכמה תבטיח לכם סביבה נטולת מזיקים ופתרון הדברה איכותי ויעיל, שיחזיק מעמד לאורך תקופה ארוכה.