לוכד נחשים

הופעת נחשים בסביבה מיושבת לרוב נדירה, אך בגלל תנופת הבנייה תופעה זאת הולכת וגדלה. התוצאה היא מרחבים מוריקים שהופכים לאזורים מיושבים. 

כך שלא מעט חיות בר נדחקות מהאזורים הטבעיים שלהם. מה שמביא לאותם מפגשים מקריים עם נחשים הוא חיפוש אחר מקורות מזון גם באזורים מיושבים.

לכן במקרה שנחשים מגיעים לאזורי מגורים או אם חדרו לבתים, ובין אם הם נכנסו לחצרות. הנחשים מהווים איום מעצם נוכחותם גורמים לבהלה. לכן אפילו אם הנחש אינו ארסי אל תתעסקו עם נחשים בעצמכם.

שירות לכידת נחשים חייב להתבצע על ידי לוכד נחשים מוסמך מטעם רשות הטבע והגנים.

לכידת נחשים עד הבית

 

אשר עבר הסמכה וקיבל היתר מיוחד (מאגר של לוכדים לפי אזורי מגורים ניתן לראות באתר של הרשות).

חשוב לזכור כי כל הנחשים בישראל מוגנים עפ”י חוק. לכן כל פגיעה בנחש ואף לכידה ללא היתר נחשבת עבירה פלילית אשר שיכולה לגרור אחריה קנסות כבדים.

במידה ונתקלים בנחש במקום ציבורי האחריות על לכידתו היא על מחלקת תברואה בעירייה או ברשות המקומית.

לאחר הלכידה על הלוכד להעביר את הנחש שלכד לשמורת טבע בתיאום מלא עם פקח של שמורות הטבע האזורי.

למעבר למחירון, לחצו כאן

מידע חשוב!

חשוב לזכור! כל הנחשים בישראל מוגנים עפ”י חוק. לכן לכידה של נחשים ללא היתר נחשבת עבירה פלילית. אשר שיכולה לגרור אחריה קנסות כבדים ואפילו עונשי מאסר בפועל.

בשל כך אם ונתקלים בנחש יש להזמין לוכד נחשים. במידה ונתקלים בנחש במקום ציבורי האחריות על לכידתו היא ל מחלקת תברואה בעירייה או ברשות המקומית.

טוהר ברקת לכידת נחשים הרחקת יונים והדברת מזיקים שירות, אמינות, מקצועיות ואיכות ברמה גבוהה.
צרו איתנו קשר

טוהר הדברת מזיקים והרחקת יונים עם 14 שנות ניסיון!
הזמינו את שירותי ההדברה / הרחקת יונים שלנו,
ואנו מבטיחים שתהפכו ללקוחות מרוצים.

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם.

הופעת נחשים בסביבה מיושבת לרוב נדירה, אך בגלל תנופת בנייה גדולה וניכרת. התוצאה היא מרחבים מוריקים שהופכים לאזורים מיושבים. כך, לא מעט חיות בר נדחקות מהאזורים הטבעיים שלהם, מה שמביא לא אחת לאותם מפגשים מקריים עם נחשים שיוצרים בהלה גדולה מאוד.  אותה השתלטות על אזורים טבעיים למעשה יוצרת מצב שבו המזון של הנחשים הופך נדיר יותר, מה שמביא אותם לחפש אחר מקורות מזון גם באזורים מיושבים. לכן במקרה שנחשים מגיעים לאזורי מגורים, או אם חדרו לבתים, נכנסו לחצרות הם מהווים איום מעצם נוכחותם גורמים לבהלה אפילו אם הנחש אינו ארסי, במקרים כאלה יש להזמין לוכד נחשים מוסמך מטעם רשות הטבע והגנים אשר עבר הסמכה וקיבל היתר מיוחד (מאגר של לוכדים לפי אזורי מגורים ניתן לראות באתר של רשות הטבע והגנים).

במקרים קיצוניים, הפגיעה לאדם קטלנית, במקרים אחרים, עלולים להיגרם נזקים ארוכי תווך כגון הצטלקויות, נזק נוירולוגי, נכות עקב נמק מקומי של רקמות עור ושריר. אין לזלזל כמובן גם בנזקים קלים בהרבה, כגון חרדה הנגרמת עקב הכשה ועלות של ימי אשפוז גם כאשר אין נזקים גופניים ממשיים.

מעבר לסכנה לבריאות ולרווחת האדם יכולה להיגרם גם פגיעה בחיות משק ובחיות מחמד פגיעה שעלולה להיות קטלנית או פגיעה עם נזק ארוך טווח.

לעתים קיים חשד לפעילות או נוכחות של זוחלים במקום מסוים, ומגיע איש מקצוע (לוכד נחשים) לאתר את הזוחל, אך הזוחל מסתתר או שעבר למקום אחר. בכדי לנסות לאשש שאכן יש או לפחות הייתה במקום פעילות של זוחלים, צריך לחפש ולנסות לאתר סימני פעילות. הסימנים העיקריים שלוכד הנחשים מחפש הם: עקבות, גללים, קליפות ביצים, שרידים ונשלים. עקבות יבלטו בעיקר על קרקע חולית או במקומות בהם יש שכבת אבק.

חשוב לזכור כי כל הנחשים בישראל מוגנים עפ”י חוק ולכן כל פגיעה בהם ואף לכידת נחשים ללא היתר נחשבת עבירה פלילית אשר שיכולה לגרור אחריה קנסות כבדים ואפילו עונשי מאסר בפועל.

ולכן במקרה שנתקלים בנחש יש להזמין לוכד נחשים מוסמך שתפקידו ללכוד את הנחש תוך פגיעה מינימלית בו, במידה ונתקלים בנחש במקום ציבורי האחריות על לכידת הנחשים מוטלת על מחלקת תברואה בעירייה או ברשות המקומית

לאחר לכידת הנחשים על הלוכד להעביר את הנחש שלכד לשמורת טבע בתיאום מלא עם פקח של שמורות הטבע האזורי.

שירותים נוספים