הרחקת יונים מבניין

למה יונים אוהבות בניני מגורים?

יונים אוהבות סביבה עירונית, ורבות מהן נמצאות בסביבת בניני מגורים.

למה? כי יונים מחפשות מקומות שיהיו נוחים עבורם לבנות את הקינים שלהן ולקנן שם. בניני מגורים הן עבורן אוצר של ממש. היונים מנצלות את התשתית הבנויה שמקלה עליהן את בנית הקנים שלהן. וכמו כן הן מנצלות מקומות מסתור ומקומות גבוהים כי הן רואות בהם מקומות בטוחים, אליהם לא יגיעו אויבים וטורפים ויהרסו להן את קניהן.

כך נוצר מצב שבו כמעט בכל בניין ניתן למצוא יונים מקננות. הן נמצאות במסתורי כביסה, במרזבים, בגגות, על אדני חלונות ובמרפסות.

מהו הנזק העיקרי שיונים עושות בבניין מגורים?הרחקת יונים

הבעיה היא שיונים מביאות איתן הרבה רעש ולכלוך ויוצרות הרבה נזק. המיית היונים משעות הבוקר המוקדמות היא הנזק הקל. גם הנוצות הנושרות מהן, הן נזק יחסית שולי. אבל הנזק העיקרי שיונים עושות הוא לכלוך רב והפצת מחלות.

בגופן של היונים ובעיקר בכנפיהן יושבים קרציונים וטפילים. ולשלשת היונים היא מפגע תברואתי של ממש. לא רק שהיא מזוהמת ומלאה חיידקים, היא מכילה חומצה שהורסת כל ציוד ממתכת כמו צינורות  ומעקים.

מהי החשיבות בהכרת השיטות השונות להרחקת יונים והתאמתן לבניין?

חשוב מאוד לדעת מהן השיטות להרחקת יונים מבניין ולהתאים את הפתרון לפי מקום הקינון של היונים, הדרך הרצויה להרחיק אותן, והתקציב שמקצים למטרה זו.

אינה דומה הרחקת יונים ממסתור כביסה להרחקת יונים ממרפסת פתוחה.

אינה דומה הרחקת יונים באמצעות סגירת השטח כולו ומניעת כניסת יונים, לבין מניעה מיונים רק לקנן במקום.

וברור שגם יש מחיר כספי שונה לכל שיטה להרחקת יונים.

3 שיטות עיקריות להרחקת יונים מבניין מגורים:

שיטה ראשונה – דוקרנים

הרעיון בדוקרנים זה שהם לא מאפשרים ליונה לשבת בנוחות. לכן הדוקרנים צריכים להיות בלתי יציבים, גמישים וגבוהים מספיק ביחס לרגלי היונה (10 ס”מ לפחות)  כדי להרחיק את היונה מלשבת עליהם.

שיטה זו נחשבת פשוטה יחסית להקמה ולכן גם זולה יחסית.

שיטה שניה – רשת

הרעיון ברשת, זה לא לאפשר בכלל כניסה של יונים לשטח המרושת.  שיטה זו מתאימה לחללים כמו מסתורי כביסה, מרזבים, גגות או מיגון בניין שלם ברשת בכדי למנוע את כניסת היונים.

חשוב לשים לב שאם מותקנת רשת רק אצל אחד הדיירים, היונים ככל הנראה יעברו לקנן בשטח של השכן שאינו מרושת. לכן פעמים רבות כדאי לעשות רשת לכל השכנים ביחד.

שיטה שלישית – סלילי נירוסטה – קפיץ מקפיץ

הרעיון בשיטה זו שהיונה מחפשת יציבות, הקפיץ המקפיץ גורם לה אי נוחות. ולכן היא עוברת למקום אחר. הקפיץ עשוי נירוסטה (אינו מחליד) ומעובד בצורה כזו שהגמישות והקפיציות שלו נשמרת.

בשיטה זו כדאי להשתמש בשטחים בהם לא ניתן להתקין דוקרנים. כמו משטחים רעועים או קירבה לילדים. והיא מומלצת במיוחד עבור גגות רעפים.

לסיכום, יונים אוהבות בניני מגורים, אך גורמות שם נזקים. ישנן שיטות שונות להרחקת יונים. חשוב להכיר את השיטות ולהתאים את הפתרון לבניין ולמקום היונים. 

למעבר למחירון, לחצו כאן

הרחקת יונים רשת חופה
צרו איתנו קשר

טוהר הדברת מזיקים והרחקת יונים עם 14 שנות ניסיון!
הזמינו את שירותי ההדברה / הרחקת יונים שלנו,
ואנו מבטיחים שתהפכו ללקוחות מרוצים.

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם.

שירותים נוספים