הדברה לא רק בעונת הקיץ

חודשי הקיץ נחשבים לשיא “עונת ההדברה” ולא בכדי. בתקופה זו אנו סובלים מלא מעט מזיקים, אשר הופכים את חיינו לעיתים לבלתי נסבלים. מסתבר, ובוודאי יפתיע רבים, שגם בחודשי החורף ישנה הצדקה להדברה. הדברה של מזיקים לא רצויים, שיכולים גם בחודשים הקרים והגשומים להסתובב חופשי בסביבתנו הקרובה. היתרונות של הדברה בתקופה הזו הם רבים וזו גם הסיבה מדוע כדאי לשקול לעשות זאת דווקא בתקופה זו במקום בעונת הקיץ.

פתרון זול ויעיל

נכון, בחודשי האביב וגם הקיץ מגיעים המזיקים בהמוניהם אל אזורי המחיה שלנו. בתקופה זו הם מביאים לעולם צאצאים חדשים וכמויות המזיקים שאותם אנו פוגשים הן רבות מאד. שירותי הדברה במהלך עונת הקיץ עובדים כמעט ללא הפסקה והביקוש לבעלי המקצוע בימים החמים האלה הוא רב. לא פשוט למצוא מדבירים פנויים בתקופה זו וגם המחירים עשויים להיות גבוהים. הדברה בחורף יכולה להיות התשובה! מרבית סוגי ההדברה יעילים למשך תקופה ארוכה ואפילו למשך שנה. מי שבוחר להשתמש בשירותי ההדברה בחורף, ייהנה מפתרון מתאים גם בחודשי הקיץ, פתרון שימנע את הגעתם של המזיקים הלא רצויים.

זמינות רבה

מכיוון שמרבית הישראלים מזמינים את אנשי המקצוע בחודשי האביב או בחודשי הקיץ, בחורף הביקוש להם הוא נמוך וההמתנה לחברת הדברה פנויה היא קצרה. מעבר לכך עלות השירות היא נמוכה יותר ולכן גם משתלמת בהרבה מבכל עונה אחרת. הדברה בחורף מתמקדת בעיקר בחלקו הפנימי של הבית, אולם ניתן להדביר גם בחצר. אמנם, חומרי ההדברה עשויים להיות פחות יעילים בחורף בשל הגשמים, אולם בין לבין יכולים החומרים לחסל את ביצי החרקים שהוטלו ולמנוע את הולדתם של מזיקים חדשים.

לאורך כל השנה

מעבר לכך, ישנם מזיקים לא רצויים ששיא פעילותם הוא דווקא בחודשים הקרים. מכרסמים למיניהם למשל, צרעות ואפילו סוגים שונים של עש. בתקופה זו גם בוקעים מהביצים הנחשים החדשים, כולל המסוכנים שבהם – נחשי הצפע.

אם בוחנים את עולם החקלאות, מגלים כי הדברה בחורף נפוצה באותה מידה כמו בקיץ. ההדברה בחודשי החורף נעשית לצורך מניעת מזיקים אך גם לצורך קטילת עשבים. במהלך נובמבר, למשל, מבצעים הדברה מיוחדת, המגיבה לגשמים הראשונים של החורף, ובאופן זה מונעים את צמיחתם של עשבים שוטים. בהמשך, בשיאו של החורף, מבצעים הדברות לאותם עשבים שצמחו למרות ההדברה. מה שמכונה “הדברה לאחר נביטה”. בגידולי החורף השונים נעזרים בפתרונות ההדברה לצורך הרחקת מזיקים, כאשר הדגש במקרים אלה הוא על הדברה ירוקה נטולת כימיקלים רעילים.

לסיכום

המעוניינים בהדברה בחורף ימצאו מבחר רחב של חברות, המציעות את השירות גם בעונה הקרה והגשומה, הדברה איכותית ויעילה מאד, שתספק מענה לאורך חודשים ארוכים. מומלץ לשים דגש על ניסיון ומקצועיות וגם לבדוק היטב את שיטות ההדברה המוצעות.