מתי מבצעים הדברת מזיקים יעילה?

מהי עונת ההדברה?

האביב והקיץ נחשבים “עונת ההדברה”. הסיבה לכך היא העובדה שבקיץ סובלים יותר ממזיקים. המזיקים השונים ובפרט תיקנים, פשפשים, קרציות, ונמלים, מתרבים ויוצאים למרחב בעונה החמה. כך נוצר מצב שאנחנו פוגשים את המזיקים בתוך הבתים דווקא באביב ובקיץ, ואז גם ממהרים לבצע הדברה.

האם הדברת מזיקים יעילה רק בקיץ?

מסתבר שיש צורך בהדברה גם בחודשים הקרים יותר. ישנם מזיקים שמתרבים ויוצאים דווקא בחודשי החורף. ישנם מזיקים ששיא פעילותם הוא דווקא בחודשים הקרים. כמו למשל מכרסמים למיניהם וכו’… כמו כן, ישנם מזיקים שבתקופה זו בוקעים מהביצים, כמו נחשים.

לכן הדברת מזיקים יעילה ונדרשת גם בחורף.

מה לעשות לפני הדברת מזיקים כדי שתהיה יעילה?

לפני שקוראים להדברה מקצועית כדאי לדעת שכדי שהדברת המזיקים תהיה יעילה נדרשת עבודה הכנה לפני. עבודת ההכנה כוללת את השלבים הבאים:

  1. זיהוי המזיקים שרוצים להדביר.

הדברת תיקנים ונמלים שונה לגמרי מהדברה של חולדות ועכברים למשל.

  1. הבנת האזור הבעייתי בו נמצאים המזיקים.

הדברה בגינה שונה מהדברה בבית למשל. הדברה במטבח שונה מהדברה בחדרי שינה. והדברה בבית פרטי שונה מהדברה בצנרת של בית משותף.

  1. טיפול מונע.

פעולות שונות שחוסמות את מקומות המחיה של המזיקים.

מהם פעולות המניעה המומלצות?הדברת מזיקים מקצועית

פעולות המניעה מתחלקות לאיטום של אזורי המחיה של המזיקים כמו: סתימה של חורים וסדקים המונעת מתיקנים ונמלים לברוח לסדקים ולהתחבא שם. ייבוש וניקוי מקומות עם מים, למניעת בואם של יתושים. ניקוי אזורים של פחי אשפה ודאגה לסגירה הרמטית של שקיות מזון כדי למנוע מזבובונים את האוכל שלהם ואת האפשרות להתרבות.

כיצד לוודא שהדברת המזיקים תהיה יעילה?

מכיוון שהדברה מזיקים נעשית עם רעלים מסוגים שונים, חשוב מאוד לוודא שההדברה נעשית על ידי מדביר מקצועי בעל תעודת מדביר מוסמך מהמשרד להגנת הסביבה. כמו כן יש לבקש מהמדביר הסבר על צורת ההדברה, ועל החומרים בהם הוא משתמש בעת ביצוע ההדברה.

לפני תחילת ההדברה יש לאחסן מזון במקום סגור הרמטית, ולנקות משטחים שבאים במגע עם אוכל.

איך לנקות לאחר ההדברה?

לאחר ההדברה יש לוודא שהניקיון אינו פוגע ביעילות ההדברה. לכן בדקו עם המדביר, מתי ואיך ניתן לנקות את הבית ואת הגינה לאחר ההדברה.

בדרך כלל כאשר מדובר בריסוס נגד תיקנים ונמלים, יש לשמור על הרצפה יבשה במשך שלושה ימים לפחות. כאשר מדובר בריסוס נגד פרעושים וקרציות יש להימנע משטיפת הרצפה במשך עשרה ימים לפחות. גינה שעברה הדברה בריסוס אין להשקות במשך כשבוע באופן כללי ההנחיות נתנות ע”י המדביר לפי אופי המבנה והמזיק.

לסיכום,

הדברת מזיקים יעילה גם בחורף וגם בקיץ. חשוב לבדוק עם חברת ההדברה מהם הפעולות הנדרשות לפני ההדברה ולאחריה כדי שההדברה תהיה יעילה ואפקטיבית לאורך זמן.