ירי ביונים כמוצא אחרון

ירי ביונים הוא ללא ספק האופציה האחרונה בה נבחר על מנת להרחיק יונים. אך לצערנו הרב היונה שלכאורה נראית תמימה רשומה כמזיק בחוק הסדרת העיסוק בהדברה יוני 2016. היא יכולה להעביר מעל 60 מחלות לאדם, גורמת נזק לרכוש ולמזון והלשלשת שהן מותירות עשויה לפגוע ולצרוב אפילו את המכונית אהובה שלנו.ירי ביונים כמוצא אחרון

שאנו מדברים על מפגע פרטי בבניין המגורים או במרפסת השמש שלנו נהוג להתקין מלכודות שונות כמו דוקרנים. ניתן לבצע פעולות שונות על מנת להרחיק את היונים ולהפוך את יכולת הקינון שלהן במקום לבלתי אפשרית.

אך לעיתים נדירות, בעיקר במגזר העסקי יש צורך בביצוע ירי סלקטיבי ונטרול היונים. כל זאת עקב היותן גורם סיכון תברואתי בחדירתן אל מוסכים, מפעלי מזון שדות תבואה ואזורים רגישים אחרים.

הירי מצריך אישור והסמכה מקצועית לשימוש ברובה אוויר וכמו כן אישור לביצוע ירי  באישור משרד החקלאות.

יונים בעסק שלכם, יש פתרון?

כמו שכבר ציינו מדוע יונים מהוות מפגע תברואתי לבני האדם והסביבה שלו. אך מה קורה כאשר מדובר על המגזר העסקי?. יונים מגיעות לקונן בתוך מפעל ייצור לדוגמא ייהנו מכך שהתקרה גבוהה ויש המון מקומות מסתור להקמת הקן שלהן. 

יונים אשר מגיעות לקונן בתוך מפעל ייצור מהוות סכנה תבוראתית. מעבר לסכנה שהיא מהווה לעובדים שלכם היא גם עשויה לגרום לנזק ממשי למכונות ייצור וחומרי הגלם במפעל. לכן כאשר יונים חודרות למפעל שלכם חשוב להגיב מהר ולהיפטר מן היונים במהירות האפשרית. ירי להרחקת יונים מקובל בעיקר במפעלי מזון, מוסכים, מחסנים גדולים, רפתות ובתי חרושת.

טוב, אין בכלל ספק שזאת האופציה האחרונה אותה יבחר כל אדם או מדביר, ולא משנה כמה היונים מפריעות לו. בסופו של דבר אנו בני אדם והחלמה כלפי חיות הבר ואפילו כלפי מזיקים תמיד תישאר קיימת בנו. 

כאשר ניתן לבצע פעולות להרחקת יונים בצורה הומנית ללא פגיעה ביונים כמובן שהן היו בראש רשימת האופציות שלנו. אך במקרים מסוימים כאשר אין לנו אפשרות להרחיק את היונים בצורה הומנית. בגלל גדול המקום ויכולות הכניסה של היונים למקום. כך שאין ברירה אלא להשתמש בירי סלקטיבי לכיוון היונים על מנת להרחיק אותם מן האזור.

המטרה העיקרית של ירי ביונים

קודם כל מטרת הירי הראשוני היא על מנת להרחיק את היונים ולנסות לגרום להם להבין שהמקום מסוכן ביותר למחייה. במקרה כזה מבלי לפגוע ביונים כלל. אך צריך לבצע את הפעולה מספר פעמים עד שהיונים לא יתקרבו יותר. רק במידה וכמוצא אחרון במידה ויחליט המדביר כי האופציה המתאימה ביותר היא פגיעה ביונים הוא יבצע ירי למטרה זו.

במידה ואינכם מעוניינים כלל לפגוע ביונים הודיעו למדביר מראש שהירי יתבצע רק לצרכי הרחקה בלבד.

ירי ליונים יתבצע באופן סלקטיבי וממוקד באזור בו היונים רובצות ומתוך בדיקה מלאה שאין סכנה למישהו או גרימת נזק כתוצאה מהירי. צרו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים והזמנת השירות.

מתי מותר לבצע ירי ביונים?

יונים הן מפגע תברואתי

למרות שיונים הן סמל לשלום, ונראות ידידותיות לאדם, הן מהוות מפגע תברואתי לאנשים. הן מתרבות במהירות, מרעישות, מלכלכות, והלשלשת החומצתית שלהן גורמת להרס רב לציוד העשוי מתכת כמו  מעקים/ מכוניות/ שלטים/ מכונות כבדות וכד’.

בנוסף ללכלוך שיוצרות היונים, הן גם עלולות להעביר מעל ל- 60 מחלות. חלקן מחלות מסוכנות עד כדי גרימת מוות כמו: טיפוס וסלמונלה. וחלקן מחלות עור ומחלות פנימיות.

היונים נושאות בגופן טפילים, וקרציונים שעלולים להתפזר בכל מקום בו היונים נמצאות. והלשלשת שלהן, אותה ניתן למצוא בכל מקום בו יש יונים, מלאה חיידקים ומעבירה מחלות מסוכנות.

בשל כך יונים רשומות כ”מזיק” בחוק הסדרת העיסוק בהדברה תברואתית 2016.

יונים בעסק – עלולות לפגוע בייצור במפעל ולגרום לנזק כלכלי כבד

הבעיה מחמירה כאשר מדובר על מחסנים גדולים, אולמות ייצור, מוסכים, רפתות ומפעלי מזון. היונים אוהבות את התקרות הגבוהות ואת שטחי המסתור הרבים שבהן, ומגיעות לבנות את הקנים שלהן ולקנן במקומות אלו.

היונים שמגיעות למפעלים, יוצרות לא רק אי נוחות ולכלוך רב, אלא נזק תברואתי גדול לחומרי הגלם, לתוצרים וכמובן לאנשים הנמצאים שם. הן עלולות להעביר מחלות לעובדים. הן עלולות להרוס את המכשירים החשמליים, הצינורות, והציוד הכבד. וכאשר מדובר על מפעלי מזון, או סופרים גדולים, הן פוגעות בהיגיינה של המזון המאוחסן במפעל כחומר גלם או כתוצרים, ובכך גורמות נזק כלכלי אדיר!

לכן, הרחקת יונים ממפעלי תעשיה ובפרט ממפעלים הקשורים לייצור מזון ולמכירתו, חייבת להיעשות במהירות ובאופן מיידי, לפני שהיונים “יתנחלו” במפעל, ילכלכו, יזהמו, יהרסו ציוד ותשתיות ולפני שייגרם נזק כלכלי בלתי הפיך למפעל.

מהם הפתרונות האפשריים להרחקת יונים ממפעלים?

צריך להבין שפתרונות להרחקת יונים שיעילים בבתים, בגגות ובמרפסות למשל, לא תמיד רלוונטים למפעלים גדולים. לדוגמה, טכנית ניתן להניח רשתות על גג של מפעל גדול, אך יש צורך בהמון עבודה ובהמון חומר (רשתות) מה שמייקר מאוד את הפתרון מהסוג הזה.

לעיתים בסופרים ובמפעלי מזון גדולים, היונים נכנסות דרך הדלת ולא תמיד מתאפשר להוציא אותן.

במקרים כאלו, הדרך להתמודד עם פלישת היונים לשטח היא בעזרת ירי ביונים כמו כן במקומות פתוחים כמו רפתות יש אפשרות לבצע ירי.

איך מתבצע ירי סלקטיבי ביונים?

כאשר חייבים למנוע מהיונים כניסה ולא מצליחים להרחיק את היונים, אין ברירה אלא לפגוע בהם. חשוב לדעת שירי סלקטיבי ביונים פוגע רק  במטרה עצמה ולא באחרים או בתשתיות שונות. הירי מתבצע ברובה אוויר ובקליעים רכים, והוא חייב להיעשות לא באזור מגורים.

“האם כל אחד יכול לירות ביונים ?”

אנשים רבים תוהים האם כל אחד יכול לירות ביונים או שמא צריך להיות בעל הכשרה רלוונטית. כאשר אנחנו מדברים על ירי ביונים אנו מדברים על מלאכה אשר צריכה להיעשות  על ידי מי שיש לו אישור והסמכה מקצועית לירי של משרד לביטחון פנים הניתן למדביר. (רשיונות מדביר ניתנים ע”י המשרד להגנת הסביבה)  ולפני כל ירי יש צורך באישורים מיוחדים.

פעולה שכזו ללא היתרים נחשבת לעבירה על החוק לכל דבר ועניין ויכולה להעמיד את העבריין לדין. הירי ביונים הינו ירי שנעשה יחד עם רובה אוויר ייעודי אשר דורש מבעל המקצוע להחזיק ברישיון רלוונטי (רישיון ציד). כמו כן אסור לירות ביונים עם רובה שאיננו רובה אוויר ייעודי.

ירי ביונים – כמה זה יעלה לנו ?

כאשר אנחנו מדברים על עלות ירי ביונים אנו מדברים על דבר סובייקטיבי למדי מאחר והמחיר ניתן בהתאמה אישית בהתאם למורכבות העבודה, גודל ושטח העבודה ואף בהתאם לניסיון ולמוניטין של בעל מקצוע איתו אתם תעבדו. על מנת לקבל הצעת מחיר מסודרת ומפורטת הנפתרת בהתאמה אישית לצרכים שלכם אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם אנשי המקצוע של טוהר הדברת מזיקים והרחקת יונים.

מדוע מומלץ לבחור בטוהר הדברות להרחקת יונים?

ניסיתם לא מעט פתרונות שונים של הרחקת יונים אך אלו לא הביאו לכם את השקט לו ציפיתם, אנו שמחים לבשר לכם שהגעתם למקום הנכון עבורכם. טוהר הדברת מזיקים והרחקת יונים נחשבת לביטוי שגור ובחירתם הטבעית של אלפי לקוחות עסקיים לצד משקי בית בישראל. טוהר הדברות פועלת ללא לאות כבר למעלה מ – 2 עשורים ומספקת מעטפת מלאה בכל הקשור לעולם הרחקת היונים והדברת מזיקים. החברה בעלת ניסיון ומוניטין בתחום ועובדת ללא לאות לשם השגת המטרות והרחקת היונים כליל מן השטח שלכם.

אנו מזמינים אתכם להצטרף אל חוג לקוחותינו ולבחור נכון – זה הזמן לבחור טוהר הדברות, מחכים לשיחה!

 

 

דברים שחשוב לדעת על הירי ביונים

המחיר תלוי בגודל האזור ומורכבות הירי. המחיר של ירי סלקטיבי ביונים נע בין 700 ש”ח – 1600 ש”ח.

היונה אינה סובלת כתוצאה מהירי מפני שהיא מתה לאחר מספר שניות בלבד. הירי שונה מהדברה ושימוש ברעלים כי לרעל יכול לקחת כמה ימים לעבוד (שיטה זו אינה חוקית היום ואסור להרעיל יונים).

לא, אין פגיעה בתשתיות השונות מפני שהירי הוא מדויק ופוגע רק במטרה עצמה.

ירי סלקטיבי הוא מדויק ופוגע רק במטרה עצמה. בכך הירי שונה מהדברה עם רעלים שבה אין לנו שליטה על מי יאכל את הרעל.

קיימות שתי אופציות כאשר אחת מתבצעת בשטחים פתוחים והאחרת מתבצעת בשטחים סגורים.

בשטח פתוח – הירי מתבצע באמצעות רובה ציד וקליעים קשים.

בשטח סגור (מקורה) – הירי מתבצע באמצעות רובה אוויר וקליעים רכים.

כמובן שאלה יכולים להשתנות בהתאם להחלטת המדביר ולכלים שברשותו כמובן.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *