הדברה לנמלים? כן בבקשה.

הנמלה – נעים להכיר או פחות

לפני שאנו מדברים על הדברה לנמלים יש מספר דברים חשובים שצריך לדעת כאשר מתעסקים עם החרק הזה.
ישנם מגוון עצום של מיני נמלים אשר נפוצים בכל העולם. הנמלים חיות בכל היבשות למעט ישבת אנטארקטיקה. 

הגודל הממוצע של הנמלה הוא בין 0.75 ל-52 מילימטר. הגדולה שבכל הנמלים מעולם הייתה הטיטאנומירמה שהגיע לאורך 6 ס”מ ולמוטת כנפיים באורך 15 ס”מ.

צבע הנמלה משתנה: רובן אדומות, חומות או שחורות, ישנם גם מינים ירוקים או צהובים, ומינים טרופיים אשר מתאפיינים בברק מתכתי.

הגוף של הנמלה בנוי מ-3 חלקים: ראש, בטן, חזה. לנמליים יש 6 רגליים. זוג רגליים היוצא מהחלק העליון של החזה, ושני זוגות רגליים היוצאות מהחלק התחתון של החזה. בראשן ישנו זוג מחושים המאפשרים להן:

  • הרחה – הנמלים מבחינות בריחות. התקשורת בין חברי המושבה נעשית בעזרת הפרשת פרומונים לאוויר. הדברה לנמלים - כן בבקשה
  • מישוש – הן נוגעות במחושיהן זאת בזאת כדי להבחין בין בנות קן לפולשים לא רצויים, ובכדי להפיץ מידע על מקור מזון חדש.

בנוסף למחושים האלה יש לנמליים גם זוג צבתות המשמשות אותן לאחיזת מזון וללחימה. נמליים הן מיוחדות בצורתן מחרקים אחרים בזוג המחושים והצבתות בראשן. וכן הן מאוד בולטת בחלק הבטן  שלהן למפרק דמוי ראש.

ההצלחה של הנמלים מיוחסת בעיקר לארגון החברתי המפותח שלהן. וכן ליכולתן לשנות את מקום המגורים שלהן, לנצל משאבים מסוגים שונים, ולהגן על עצמן.

נמלת הקציר – מטרד קטן ומזיק

אחד הסוגים הנפוצים ביותר בישראל הוא נמלת קציר אשר מצויים כ-15 מינים ותת-מינים שלה. את הנמלים האלו ניתן לראות לרוב כשהן נעות בשיירות ארוכות על פני שבילים, נושאות זרעים ואוכל לאגירה בקן הנמצא בתוך הקרקע.

לאחר האיסוף שמתבצע על פי הקרעקע או על עלים הם אוגרות את המזון ובכך משתמשות בו להזנת הדיירים בתקופה שאין בה אפשרות למצוא מזון בחוץ. הכמויות שנמלים אלו אוגרות בקן אחד נאמדות בקילוגרמים, לפיכך נחשבת נמלה הקציר כמזיק חקלאי.

איך נמלים מגיעות אלינו הביתה?

הסיבה העיקרית להופעת נמלים היא כשאנחנו משאירים שאריות מזון או מזון פתוח. הסימנים לזיהוי מוקדי נגיעות הם: תהלוכה של נמלים בשיירה, מציאת נמלים מתות, קן נמלים.

נמלים ידועות בתור חרק פולש, ואינם ניתנות לעצירה בכזאת קלות. לנמלת האש לדוגמה ישנה הדברה מיוחדת עבורה עם חומרים אשר מותאמים אליה, לשאר מיני הנמלים ההדברה היא זהה לרוב.

בשנים האחרונות מתרחשת תופעה בה הנמלים מוצאות מקומות מסתור נוח בביתנו להקים בו קן, מקומות כמו חורים בקירות, חרצי חשמל ועוד מאפיינים את מקומות המסתור שלהן.

פעולת הדברה יעלה ומקצועית

הדברה לנמלים מתבצעת בכמה שלבים, בשלב הראשון סוקרים את השטח ביחד עם הלקוח לאיתור מקומות המסתור של הנמלים ברחבי הבית. לאחר האיתור ניתן לבצע ריסוס יסודי ברחבי הבית בחומרים איכותיים ויעלים ביותר להדברת נמלים. בנוסף לכך מבצעים הדברה כללית בג’ל באזורים ומקומות שאינם ניתנים לריסוס. 

איך מדביר מתמודד עם נמלים?

ישנם מגוון רחב של שיטות ביתיות לטיפול זמני בנמלים בבתים ודירות, אך הם אינם יעבדו כאשר אנו מתמודדים עם כמות נמלים גדולה במיוחד לדוגמה בשטח חקלאי או במסעדה.

מדביר מקצועי יעשה שימוש בחמורים איכותיים שמתמקדים במטרה להפטר מהנמלים ב-100% הצלחה.

עבור הדברה מקצועית נעשה שימוש ב-2 שיטות הדברה בריסוס והדברה באמצעות ג’ל. לכל שיטה כמובן יש את היתרונות שלה. ההדברה באמצעות ריסוס עושה עבודה מעולה כאשר יודעים בדיוק היכן מגיעות הנמלים. לעומת זאת, הדברה לנמלים בג’ל יעילה יותר כאשר אנו לא יודעים מהיכן הנמלים מגיעות. הנמלים סוכבות את הג’ל לקן ובכך הוא עושה את העבודה. לג’ל זה אין כלל ריח והוא מאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה. לאחר פיזור הג’ל ברחבי הבית ניתן להבחין בנמלים סביבו תוך דקות ספורות. לאחר מספר ימים הקן כולו מחוסל. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *