הרחקת יונים ממחסנים

מחסן מנוהל היטב הוא סגולה לראש שקט כשזה מגיע לניהול העסק. זהו הלב הפועם של הארגון שלך וככל שנתחזק אותו היטב, כך נוכל להבטיח אספקה יעילה ואיכותית של הסחורות והציוד שלנו בכל עת ולכל מטרה. הדברים אכן עשויים להתנהל חלק במשך שנים במחסן שלך. העובדים יעברו הדרכות בטיחות לעתים קרובות, מערכות ניהול חדשות יותקנו בו ומתקני המידוף החדישים שלך הופכים את עבודת ניהול המלאי לקלה מתמיד.

אבל בוקר אחד, פני הדברים מתחילים להשתנות. אחד מהעובדים שלך נכנס למחסן ומגלה שמשהו ניקר את הסחורה, או שהרצפה מכוסה בלשלשת יונים. בשלב הראשוני ביותר, התסכול הוא נקודתי ורוב המאמצים שלך ממוקדים בניקוי או תיקון הנזק. עם זאת, לאחר שהבעיה הספציפית מתוקנת, אי אפשר שלא לתהות מהיכן היונים נכנסו וכיצד נפעל כדי להבטיח שלא יחזרו. זהו הרגע בו נדרשים שירותי הרחקת יונים ממחסן.

כל עוד הן בחוץ, יונים הן בלתי מזיקות, אך מן הרגע שהן נכנסות למחסן כדי לקנן ולחפש מקום חם, הן מתחילות להוות בעיה. מעבר לעובדה שהן עשויות לגרום ללכלוך, בלגן והסחות דעת במקום עבודה רגיש, הן עלולות לגרום למחלות. כשמדובר במחסן מוצרי מזון, הסכנה גדלה פי כמה. כדי להימנע מכל הצרות האלו ועוד רבות אחרות, אלו כמה צעדים להרחקת יונים ממחסנים.

מדוע מניעה היא הגישה הטובה ביותר?

אין שום צורך לחכות שהיונים יגיעו כדי לעשות משהו בנידון. הרחקת יונים ממחסן מתחילה בפעולות יזומות שנבצע כדי למנוע מהן להגיע אל המחסן. אלו שתיים מהשיטות המומלצות ביותר.

לשמור את המעברים סגורים

לא תמיד ניתן לשמור את הדלתות סגורות במחסן במהלך היום. כניסה ויציאה של סחורות, עבודות תחזוקה ותנועת העובדים הקבועה, כל אלו דורשות לא פעם שנשאיר את המחסן פתוח במשך שעות. לעתים קרובות, זוהי ההזדמנות שמנצלות היונים כדי להיכנס אל המחסן ולקנן בו. אחד הפתרונות לכך הוא להתקין וילונות PVC בפתחי הדלתות. רצועות הפלסטיק הארוכות והחופפות אינן מונעות מעבר בני אדם אך לעיתים בעייתי למלגזות ומשאיות ואף יכולות להוות סכנה בטיחותית לעובדים עקב ראייה לקויה, אך יחסמו מעבר לציפורים.

לסלק מזונות חשופים מהשטח

זוהי מדיניות שחשוב להקפיד עליה במחסן ויכולה להיות בעלת משמעות תברואתית גדולה. אחרי הכול, השיטה הטובה ביותר להרחקת יונים ממחסנים היא בראש ובראשונה לא לתת להן סיבות להגיע. יש לוודא שהעובדים שלך מודעים לכך שאין להשאיר אוכל פתוח וזמין בשטח המחסן ובסביבתו. לא פעם, עובדים מאכילים חתולים או אפילו יונים בחצר המחסן מתוך כוונה טובה ואינם מודעים לכך שהם למעשה מושכים מזיקים אל סביבת העבודה. זהו גם הרגל שיש לעצור כדי למנוע התמודדות עם מכת יונים.

הרחקת יונים ממחסנים

מהן השיטות להרחקת יונים ממחסנים?

גם אם היונים כבר כאן והנזקים כבר החלו, החדשות הטובות הן שיש לא מעט שיטות שיאפשרו לנו להבטיח שהן לא יחזרו. כדי להבטיח שהצעדים יינקטו על הצד הטוב ביותר, יש לוודא שאנו עובדים עם חברה מקצועית ואמינה בעלת ניסיון רב שנים בהרחקת יונים ממחסן. אנשי המקצוע יציעו לך לרוב כמה שיטות עבודה.

הנחת דוקרנים

אחת השיטות הנפוצות ביותר להרחקת היונים מהמחסן היא הנחת דוקרנים על משטחי המחסן. אדני חלונות, קורות, צינורות גדולים וכל שטח אחר עליו עשויות היונים לנחות הם המוקדים העיקריים שיש לטפל בהם. המשוואה היא פשוטה, אם ליונים לא יהיה נוח במקום שהן נוחתות עליו, הן יעזבו למקום אחר. הדוקרנים אינם פוצעים את היונים או גורמים להן כל נזק, הם פשוט מונעים מהן לנחות במקום מלכתחילה וגורמים לאי נוחות רבה. כתוצאה מכך, היונים יתרחקו מהאזור שיטה זו יעילה במידה ואין עדיין קינון של יונים באזור המטופל.

התקנת רשתות

השיטה הכי יעילה היא להתקין רשתות סביב חלונות המחסן ועל התקרה על הגג מתחת לרלסים וכו’. הרשת החזקה מונעת מהציפורים להגיע לקורות ולצנרת בתקרת המחסן ואינה מאפשרת גישה לאזורים רגישים. כדי שהרשת אכן תשרת את המטרה שלה, חשוב שנוודא שמדובר ברשתות מחומר חזק ועמיד, קל משקל מבחינה אסטטית הרשת כמעט ולא נראית לעין . זהו פתרון ארוך טווח, יעיל במיוחד בתנאי שההתקנה מבוצעת במקצועיות והרשת מוגנת מפני קרינת שמש uv, איכות הרשת מאוד חשובה.

ירי סלקטיבי להרחקת יונים ממחסנים

אחת השיטות להרחקת יונים ממחסנים סופרים גדולים ומפעלי מזון בהם נכנסות היונים דרך הדלת ויכולות לגרום למפגע תברואתי ואין אפשרות להוציא את היונים בדרך אחרת ניתן לבצע ירי שיטה זו יחסית זולה ונקודתית.

טוהר הדברת מזיקים והרחקת יונים מביאים עמם מערך מקיף של פתרונות להרחקת יונים ממחסנים. לפרטים נוספים, ניתן להתקשר כעת למספר 052-5402255

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest